reklama

Spievame s Danmi

Tento kratsi vstup bude o tom, ako Dani spievaju:) Nie, nejdem hodnotit ci cisto, falosne, nahlas alebo potichu. Chcem Vam predstavit jednu ich tradiciu, na ktoru su velmi hrdi a tyka sa spievania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Minuly pondelok sme mali v spolocenskej miestnosti, plnej stoliciek stojacich v uhladnych radoch, stretnutie s obyvatelmi mestecka Ryslinge, kde byvame. Nielen my, international students, ale vsetci ziaci Ryslinge højskole. Na stretnutie som trosku meskala, cize ked som vosla do miestnosti, len horko-tazko som si nasla miesto na sedenie. Miestnost bola plna ludi, prevazne dochodcov a samozrejme ostatnych spoluziakov. Prekvapilo ma to, lebo keby sa mal takyto oficialny vecer konat v mojej dedine na Slovensku, skolaci by si blicli a tetusky by si radsej pozreli doma telenovelu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale spat k veceru. Vacsinou nam oznamy hovoria v dancine a tentoraz to bolo podobne, cize som nepochopila o com takyto vecer je. Ked si vsak nas riaditel zasadol k velkemu pianu a vsetci, vratane mladych, vytiahli spevniky, vedela som, ze aspon jedna povinna pesnicka padne. Spevnicky mame tu na skole a su to tzv. Højskolen spevniky, kde su pesnicky aj stare aj pomerne nove, po anglicky, dansky, norsky, nemecky a tak. Cize popri danskych starych pesnickach sa tam daju najst pesnicky od Beatles, Scorpions, a aj Oda na radost od L. van Beethowena. A tuto sme dokonca aj spievali, pekne v originaly, po nemecky ako to Friedrich Schiller raz davno napisal:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cize uz som sa dostala k tomu ze sme spievali jednu pesnicku. Tato veta vsak vyznieva velmi zavadzajuco, tak sa musim poopravit. Spievali sme okolo dvadsat pesniciek, mozno aj viac. S urcitostou viem, ze v spolocenskej sale sme sedeli asi dve hodiny. Spievali vsetci, mladi, stari, aj ti medzi. Po kazdej pesnicke riaditel povedal par slov k nasledujucej, a pokracovalo sa dalej. Prevazne to boli pesnicky v anglictine, ako z ucty k nam medzinarodnym, nech si zaspievame aj my.

Po dvoch hodinach spevu sa vsetci pobrali von. Daleko vsak nezasli, presli akurat cez dvorcek a vosli, do dalsej budovy, kde mame jedalen. V jedalni nas cakali kolaciky s kavou a cajom. Na stoloch boli zazate sviecky a vsetko dychalo prijemnou atmosferou. V jedalni si este spievaniachtivy vyprosili nejake dve danske pesnicky, a kedze klavir je aj tam, tak riaditel si zasadol a zahral doprovod. Tieto pesnicky som uz nestihala ani citat, tak som aspon sedela s kavickou a pocuvala. Znelo to ako krasna uspavanka...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... a potom sme sa uz naozaj rozisli. My na intrak a Ryslincania do svojich malych tehlovych domcekov.

Zuzana Botiková

Zuzana Botiková

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zmaturovaná a plná nápadov, ideálov a podobne. I don't want to achieve immortality through my work... I want to achieve it through not dying. :)(Woody Allen) Zoznam autorových rubrík:  Fajn akcieMusicSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu